söndag 21 juni 2009

Midsommar ....


Jag gillar midsommar ... Under hela mitt liv har jag funderat på och ibland har jag fått frågan om vilken årstid jag gillar bäst och jag har aldrig kommit fram till något bra svar ... Visst är hösten fin när det är fina färger, klar luft och sol, en solig vinterdag med gnistrande snö är underbart, våren är som bäst när jag får sitta i en vitsippebacke eller i ett dike med massor av liljekonvaljer och visst är det något speciellt med att sitta på en strand, se ut över vattnet en stekande högsommardag ... Alltså alla årstider har sin charm bara det är bra väder...så jag har just kommit fram till att midsommar är allra bäst ...det är ljuset jag gillar och vad det är för väder spelar ingen roll...för det blir inte mörkt fast det regnar och jag känner mig pigg fast det är mitt i natten... Jag älskar verkligen denna ljusa och ljuva sommartid ... Gå ut din själ och glädj dig vid ... ljuset ...

Inga kommentarer: