måndag 11 augusti 2008

Annalina 18 år!


Klockan 16.00 för 18 år sedan föddes Annalina på Mora BB ... oj,oj,oj, vad tiden har gått fort ... visserligen hade hon lite bråttom ut ... och visst var det ett par kvällar där ibörjan när hon skrek som värst som jag hoppades att hon skulle bli stor fort och när hon var i fyraårsåldern så var hon nästan till salu... sen har det gått som en dans ... det är klart att vi har haft och har våra duster, men oftast fungerar vi väldigt bra ihop min dotter och jag ... det tror jag beror på att vi i mångt och mycket är väldigt olika ... jag är glad över att jag fick vara hennes fotbollstränare i många år och där la vi nog grunden till en fin vänskap... Jag vet att hon inte gillar att ge sig in i nya saker och förstår hennes oro för hur det skall vara att bli vuxen ... Orolig för nya saker har funnits från början, lära sig åka vattenrutsch och åka skidor tog väldig tid, för att inte tala om hur det var att börja skolan - hon kunde ju inte läsa och skriva - och när hon äntligen kände sig trygg i skolans miljö (för där trivs hon) så skulle man börja mellanstadiet och efter det ännu värre... högstadiet och gymnasiet ... och jag kan inte säga annat än när hon vet och förstår vad som förväntas av henne så gör hon det med bravur ... hon är en kanontjej ... precis som på bilden ... hon gav sig den på att gå på lina för några veckor sedan... först gick det lite knackigt och kommentarer som: - Jag kan inte! ... och sen med ganska lite träning så gjorde hon det bäst av alla nybörjare ... så nu har vi lina uppsatt i trädgården ... och snart bär det iväg till Afrika och första flygresan = nervöst ... men det förvånar mig inte om hon kommer hem och pratar något inhemskt afrikanst språk ... Lycka till i vuxenlivet och jag hoppas att jag får vara med och vara bollplank ibland ...

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS!! Mia´s AnnaLina & Jonas FischeLina. Ja han hoppades iaf på en sån en gång i tiden då vi satt å filosoferade i Ostliften...

muZen