lördag 15 december 2007

Dåligt samvete

Här sitter jag lördagmorgon med väldigt dåligt samvete ...

Dels för att jag inte bloggar som jag tänkt och dels för att jag inte håller vad jag lovar.

När Livskamraten startade min blogg så tänkte jag att jag skall i alla fall vara inne och blogga de dagar som det är någon som jag känner som har födelsedag, för då kan jag i alla fall skriva om det.
Det gick bra nästan hela november, sen gick det åt fanders ... så Mr. A, Mr.T, Mr.C, Miss J, Mr. U. och mitt äldsta brorsbarn grattis i efterskott! Och idag gratuleras mrs. B! (som jag inte pratat med på jättelänge - hoppas Du mår bra!)

I förrgår lovade jag en speciell liten vän att få sova över hos mig fredag till lördag och sen kom en "jobbmiddag" emellan och jag höll inte vad jag lovat ... vännen blev väldigt besviken och ledsen på mig ... men när jag ringde nu på morgonen och ni skall veta att jag gruvade mig, så var hon glad för att jag äntligen kommit hem och undrade när jag kommer och hämtar henne ... inga sura miner där inte ... tänk om fler hade sådan inställning ...
precis som hon visste att jag redan hade så dåligt samvete och att det faktiskt inte går att ändra på det som redan hänt ... det är bättre att blicka framåt och så hoppas vi att vi lyckas med "sova-över-projektet" idag i stället.

Jag älskar denna 4-årings attityd och hoppas jag får vara med att se hur långt hennes positiva inställning tar henne i livet... Nu är jag också glad och det dåliga samvetet är borta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dåligt samvete är inte bra för själen. Gör som jag glöm problemen, i morgon kommer det ju nya. Men det är klart att göra sina älsklingar besvikna är aldrig kul. Grattis i förskott på din födelsedag. Önskar dig och din familj en god jul och ett gott nytt år.
EvaZP