onsdag 14 november 2007

Stressprickar eller tonårsfinnar?



Jag har mer prickar i ansiktet än när jag var i värsta tonårsperioden...
hur kul är det nu när jag vill vara lika fräsch som alla andra 40-åringar jag ser runt omkring mig!
Ingen vet varifrån dessa prickar kommer - det kan vara allergi, men det finns ingenting jag är allergisk mot? Jag har tre olika slags prickar en variant kliar, en gör ont och en är nästan som en finne... Och jag har nu provat alltifrån att tvätta endast med vatten till att smörja med alla tänkbara krämer ...
Mina tonåringars finnmedel fungerade till en början, men nu ser jag ut som en prickigkorv...
Övervikten, blekheten och kalufsen vet jag i alla fall hur jag ska råda bot på - när jag tar tag i den biten är en helt annan fråga ...
Jag är nog en person som är 'snygg' på insidan och det är faktiskt inte så dumt, eller? (Och med ett bra redigeringsprogram så syns inte prickarna på bilderna:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kära lilla mamma, det är absolut insidan som räknas och där är du den vackraste av oss alla!
Men kanske är det dags att uppsöka den snälle lille doktorn för de där prickarna snart...?

Anonym sa...

Uppsök en riktig läkare "på bumsen"!

F.ö. så är utsidan fullt godkänd också.

Jäd

Anonym sa...

Lider med dig. Förstår hur det känns.
Min nässelfeber är inte heller kul, och förutom övervikt är jag nu också kortisonsvullen i ansiktet.
Inte hjälper medicinerna heller...

Buäähh :C

Anonym sa...

Ja....Inte fan e de då tonårsfinnar.......hahahahaha

Anonym sa...

Sorry glömde tala om att de va jag.......
Ted!