torsdag 8 november 2007

"Majorna" på Mormors varma trapp


På trappen i Höre sitter mormor Anna-Maja och en av mina bästa vänner - Maya - och så katten Maja som är född i Särna men uppväxt hemma i Asker.
Det finns liknande bilder på mig när jag var liten och satt på trappen - men då hade mormor inte tid att sitta still - och jag minns värmen både från trappen och från mormor.
Idag kommer värmen från Maya som bestämt sig för att sova över hos mig och det är mysigt att ligga i sängen och läsa bok och prata om livet ...
Det kanske någon som undrar om jag inte ska kommentera katten - men jag gillar inte katter helt enkelt ... och det vet en gammal Askers-tjej - vi har nämligen "en-alldelles-egen-halvhemlig-katthistoria-ihop" .... förresten fyller den tjejen 38 idag, grattis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner till "katthistorien" :-)

Majorna känner jag också. Jag kommer nog speciellt sakna "trappstunderna" med den äldsta.