torsdag 22 november 2007

Lite märkligt, kanske ...!

En av mina svågrar blir 50 idag, kram & grattis från mig!
Han har åkt långt från Sverige för att slippa stohej och jag hoppas han får den födelsedag som han önskat ...
Denne svåger och hans fru förlovade sig på min Livskamrats födelsedag, så när det var dags för oss att förlova oss, så gjorde vi det denna dag för 22 år sedan ... det är sant! Tjugotvå år har vi varit ringmärkta utan att gifta oss och det har gått alldeles utmärkt tycker jag. Det är mest andra som har bekymmer om hurvida man är gift eller inte ...
Jag måste nog säga att Livskamraten är en tålmodig man ... och jag beundrar honom för det ... för jag är inte så lätt att leva med - jag är ganska "egennyttiger" . Det skulle nog min morfar ha kallat mig - det märkliga närkingska ordet som betyder att man både är envis, lite självisk och "udda" ...
Dagen till ära bjöds jag på marulk, kantareller, räkor och vitt vin ... riktigt gott!
Jag måste också passa på att gratulera Jenny som blev 35 igår... och vi är i EM!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med själva giftermålet är väl inte så viktigt...
Det är ju festen vi vill åt! Eller hur mamma?! :-)