lördag 17 juli 2010

Fastrar lär ut, eller?

Idag tog jag med mina brorsbarn ner till mitt barndomshem i Närke... mina barn gör lite annat men ansluter på måndag ... Livskamraten såg lite ledsen ut när jag for imorse ... som att han skulle vilja följa med !? men men ... det var inte det jag tänkte blogga om ...han har det säkert bra och roligt i Idre med vänner från när och fjärran ...

Jag önskar att jag kunnat ta bilder och filmat för att Du skulle kunna få ta dela av vår kvällsupplevelse ... vi gick Hörebacken runt farmor, farfar, faster och två brorsbarn den äldsta cyklade när det kom på tal om "FASTRAR" ... min kära mor berättade om hennes faster Anna som hon växte upp med och som lärde henne mycket bla. att hoppa i vattenpölar ... sagt och gjort det hade ju precis kommit en åskskur ... ja, alla hoppade inte ... den här fastern har för dåligt knä. Farfar vill vara korrekt för en gång skull och de två äldsta brorsbarnen hade nog passerat åldern för att tycka "hoppa-i-vattenpölar-är roligt" men farmor visade glatt hur det hela skulle gå till ... och Liten följde efter ... Farfar skämdes ... Faster skrattade ...

Nu har de duschat och fått på pyjamas och sover gott ... och jag lovar att Liten kommer berätta för sina barnbarn vad Farmor lärde henne och hur hon såg ut när hon tog jätteskutt i pölarna :)

Inga kommentarer: