torsdag 3 december 2009

Tår i ögat ...


kan man få för mindre eller för helt olika saker ... det är sådant här jag kan fastna i tanken och bara behöver få ur mig ...
i fredags var jag och tände ljus på min svärsfars grav - i söndags var det 10 års sedan han dog - så kom tårar av att bara vara där helt ensam med massa minnen ... ledsam känsla ... lite senare var jag på adventgudstjänst i kyrkan och såg alla barn i olika åldrar sjunga, när jag då såg mitt minsta brorsbarn stå framme i kyrkan och jag får känslan av att vi nästan har ögonkontakt då börjar tårarna rinna ... lika när hennes äldre syster strålar för att bara komma in i kyrkan ... stämningsfull och glad känsla ... senare samma dag så får jag se vad en kompis gjort med bara händerna... han har förvandlat ett torp till ett stort fint hus då kom också en tår i ögat för jag tycker han är värd all lycka ... han har fått slita hårt ...rolig känsla ... ja, jag blir lätt rörd nu för tiden - det är mycket som påverkar mig i både ljusa och mörka stunder ... jag kan snart inte se på tv, prata med mina barn på telefon eller höra sanna historier om livet ... då är det kört ... tårarna kommer , men efteråt känner jag någon sorts frid eller lugn ... Konstigt är det i alla fall ...

2 kommentarer:

milla sa...

Iblan är det skönt att bara stanna till och släpa ut lite känslor, tror man gör det allt för sällan jag.

Dottern sa...

Man ska tömma 1 gång i veckan, har jag lärt mig!
Älskar dig! Kram