söndag 20 april 2008

Vemod och mod ...

Vintersäsongen är slut och i år känns det vemodigt ... lite tomt och ledsamt känns alltid varje säsong vi stänger men i år är det nästan svårt att beskriva känslan ... vemod är nog det närmaste jag kommer ...

Vi har massor med fin skidåkning kvar, vi har haft tre helt otroliga "avslutningshelger" med 40-års kalas, schlager, alla sorts snöväder...solen kom till slut och bäst av allt massor med skratt, tårar och nostalgi ... jag vill inte att det är slut nu!

Och "mina" anställda som varit så grymt bra i vinter ... det har bara flutit på ... även fast det härjat magsjukor, förkylningar från början till slut, virusar, magont, brutna handleder, skrubbade armbågar, diverse knäskador ... och jag har inte hunnit tacka dom ... en del hinner jag ta i hand imorgon, men några har redan åkt till sydligare trakter ... hoppas ni läser ... ni har tillsammans gjort ett kanonjobb ... tack!

Och det är både med vemod och mod som jag lämnat uppdraget som fotbollsordförande ... jag kommer säkert vara mycket involverad och engagerad i klubben ändå, mest som tränare och ledare för det är det jag gillar mest och är bäst på...

Jag har bestämt mig för att visa mod och tänka lite mer på mig själv ... jag behöver det just nu och så får
andra tycka vad dom vill ... jag skall göra sådant som gör mig glad, friskare och starkare ... och kanske blir
jag snyggare på "kuppen" ... det är egentligen inte viktigt men att må bra är viktigt och det gör jag inte nu ... så därför skall jag göra ett försök att göra de saker som känns rätt i magen, hjärtat och hjärnan ... önska mig gärna lycka till ... det kan jag behöva ...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önska dig lycka till med satsningen på dig själv, det är ett måste om man ska må bra. Skönt att höra att du vill satsa på dig själv också och inte bara på alla andra. Du ska få se vad livet har att ge om du tänker lite mer på dig själv. Jag vet, för jag har provat. Kram Zappe.

Anonym sa...

Lycka till mamma!
Jag finns där och stöttar dig.
Jag älskar dig!
Kram och puss

Anonym sa...

MIA!!!

ÄNTLIGEN har du kommit på att DU oxå behöver din tid själv.
Det är det bästa jag läst på lääänge.

KRAMAR & LYCKA TILL!!!!
muZen