torsdag 3 april 2008

Inte tänka OM ...

Idag skulle svärfar ha blivit 74 år om han funnits i livet ... han gick bort hastigt för nästan 8,5 år sedan ... jag tänker på honom då och då ...om hur det skulle varit om han varit med nu ... han gillade inte OM ... men jag kan inte låta bli att fundera på hur sonens och svärfars realation skulle ha varit ... särskilt för tonåringar tror jag det är av stor vikt att ha många vuxna runt omkring sig som bryr sig och som är bra förebilder ... och det hade min svärfar varit ...

Jag kan inte heller sluta fundera på vad Livskamraten och hans far hade gjort en dag som denna ...troligtvis pimpelfiske med allt vad det innebär, eftersom Livskamraten är ledig idag ... nu får han roa sig med annat = det blev skidåkning med "nya" kompisar tror jag ...

Nu skall jag inte tänka mer OM , för svärfars skull , utan minnas allt det fina och roliga vi hade tillsammans ... för det hade vi!

Man skall leva för varandra och ta vara på den tid man har ... för en gång finns bara minnen kvar ...






Inga kommentarer: