lördag 8 oktober 2011

Lillebror 40










det är så mycket jag säga vill och berätta kan
om denna kille som nu blivit man

Per Anders ville mor & far att han skulle heta
men jag ändrade till Martin ska ni veta

första året var besvärligt för han hade ont och skrek mest
när han börja röra sig blev livet för oss andra pest

Farfar lärde honom att det var viktigt att vinna
bättre fuska än i olika kortspel försvinna

Mormor hjälpte honom en hel del
t.ex. att skriva kärleksbrev så det inte blev fel

Farmor tog honom alltid i försvar
fast det var han som "tjuven" var

Morfar kallade honom PelleJöns
när han jagade ut alla höns

Traktorer och Sport har alltid varit viktigt för denna grabb
att lära sig köra eller utöva nya idrotter då är han snabb

Tiden har gått fort ... sen han sprang i Höre och gjorde bus
nu har han fru , tre döttrar, en hund och ett stort hus

jag är så glad över att fått vara med på ett hörn i brorsans liv
hoppas vi fortsätter så nu när han över 40-strecket tar ett kliv

som sagt ... det är så mycket jag säga vill och berätta kan
om killen som är min älskade bror och som nu blivit man

Inga kommentarer: