söndag 2 oktober 2011

Energiläge

Oktoberbild av Maya
Regn och rusk... nej, inte här i Idre ... det har varit sol, varmt, myggfritt ... ett alldeles fantastiskt väder ... det bästa vädret en längre period sen påsk ... jag tror jag skrivit det förr ... men jag tror på att vi människor behöver en viss mängd sol på sommaren för att hålla oss friska när den mörka vintern kommer ... jag har arbetat länge i turistbranchen och när vi har soliga somrar är de anställda inte hälften så "sjuka" som när det varit regniga somrar ... jag bävar lite för vintern med tanke på det ...


jag har en tid funderat på var jag ska hämta energin jag behöver för att orka med när det är tufft ... för även om jag vet att jag har ett bra liv så är jag en liten orolig själ som funderar mycket ... de flesta tankar jag har går oftast inte att dela med andra ... men i helgen har jag i alla fall kommit ett steg närmare en lösning ... jag behöver känna mig behövd och göra nytta ... så jag hämtar energi genom barn och ungdomar och när jag får göra "gammalt" hederligt hushållsarbete från a-ö ... igår spelade jag innebandy och tennis med Amanda, Amelia, Maya, Klara och Lina och idag har jag tagit hand om alla äpplen Livskamraten fick av Svea och Annica ... se bild; det blev 5 stora pajer och 19 byttor äpplemos ... egentligen är jag helt slut med ett knä och tumme som värker men humöret är på topp...

Inga kommentarer: