lördag 9 januari 2010

Nionde januari ...










en dag att minnas! Min svägerska Maud fyller år i dag - Grattis! Frida har vunnit Gothia Cup i innebandy - Grattis!! (Ja, hon är något äldre nu än på bilden) Svärfar hette Gunnar och alla Gunnar har namnsdag i idag - Grattis!!!
... och det är 10 års sen min käre morfar Erik dog - för honom tänder jag ett ljus och tänker på alla roliga saker han sa ... han var rätt fyndig ... han hade rätt stora likheter med min livskamrat ... jag vet att man brukar säga att en del tjejer försöker hitta karlar som är lika deras pappa, men det stämmer inte i mitt fall ... jag har hoppat över ett led kanske beror det på att jag är uppväxt på gården med morfar nära och gick ut i världen och försökte hitta en nästan likadan ... och det har slagit mig på sista tiden att jag tror jag lyckades ... Jag avslutar denna gång med ett morfar citat: -Det enda roliga man har om dagarna är om nätterna!