lördag 17 maj 2008

Skitväder ...

... tänk att vädret påverkar humöret ... man målar upp en bild hur det skall bli och när det inte blir så ... så blir man sur ...
Jag är i Falun i helgen och hälsar på dottern ... sonen går mopedkurs här som avslutas imorgon ... och jag hade tänkt shoppa & vila , men framförallt sitta på något utecafé och titta på människor ... det är en sysselsättning jag finner rolig och rogivande ... men det är 0 gradigt och det snöar ... jag fryser! ...
Och jag blir mer nedstämd för idag tänker jag på morfar - han skulle ha blivit 100 år idag om han levt ... då hade vi säkert suttit nere i Närke, tittat på regnet men morfar hade varit glad, för han älskade verkligen att fylla år ... förresten ska det vara varmt, sol, liljekonvaljer och glada norrmän när morfar fyller ... så det är ingenting som stämmer idag ...

Förresten när jag tänker efter så har det varit en riktigt bra dag ... jag har fått "julklapp"= värsta stora & goda räkmackan , träffat goda vänner, shoppat lite krämer till mitt prickiga ansikte, ätit jordgubbar, druckit Pino Gris, vilat eller rättare sagt sovit middag, skrattat åt min humoristiske son som har underhållit oss vid matbordet och det känns riktigt bra att dottern slapp åka buss den långa vägen hem till Idre för en gångs skull ...

Till alla norrmän : - Gratulerar med dagen! Kempeklem på Er ...

Inga kommentarer: