söndag 25 maj 2008

Mors Dag!


Det här är min mamma på en av sina favoritplatser ... och då menar jag inte på kyrkogården utan på helig mark och helst i Askers kyrka... Min mamma tillbringar lika mycket tid i kyrkan som jag gör på Fotbollsplan ... Och jag tror det är där hon samlar kraft och får någon sorts inre frid... Det var en tid i världen jag skämdes för jag hade en ung 'kompis-mamma' som inte bakade bullar och gjorde sådant andra mammor gjorde ... Min mamma hade och har sin egen stil... idag skäms jag inte längre utan är stolt över henne...kanske för jag själv är en sådan mamma till mina barn ... De får inte heller hembakat ... Mamma är min mentor och idag vill jag säga dig att jag tog nog ingen skada av din speciella klädstil, att du arbetade mycket och att du inte var som andra mammor ... Du är min mamma och jag älskar dig för det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är kul med coola mammor!!
Jag saknar min oerhört mycket.
Hon var oxå egen & lite gammaldags men hängde med oss yngre ändå, speciellt barnbarnen....
Av henne fick jag ALLTID goda råd.
Ta hand om din mamma, man vet aldrig hur länge man får ha dom nära.

Kramen
muZen