måndag 11 februari 2008

Att hinna med ...

Ibland ger jag mig fan på att hinna med allt som jag tycker är roligt - mina nära tycker dock att jag dessa gånger prioreterar helt fel ... men vilka fantastiska dagar jag har haft ...

I torsdags gick jag från sjuksängen till skolan och Oscars klass ... det är roligt att träffa ungdomarna och denna gång hjälpte jag dem med genrepet av "Småstjärnorna" ... jag var där i 4 timmar och såg till att de fick lite fika och tittade på alla talager som skulle uppträda på fredagkvällen ... hade ett riktigt bra och långt samtal med rektorn på kvällen ang. sonens skolgång...

På fredagen var det en hel del bestyr med att få saker klart till uppträdandet på kvällen, ja, jag hade tagit på mig att fixa program, skyltar, guldhattar etc... och så hade jag ett jobbmöte som jag skulle på... Maya hjälpte mig med lite Sporthallsjobb och vi hade en riktigt go`stund när vi provade Askedräkt mm. ... efter jobb bar det väg till Kulturhuset för att se till att allt kom på plats inför kvällens bravader och vilken kväll det blev... Amelia vann sin klass i Småstjärnorna och Oscar gjorde extranummer som publiken uppskattade högljutt...

På lördagen åkte jag, Annalina och Amanda i väg till Rättvik på LVC-kval, (slalomtävling för Amanda), och Amanda gjorde det bästa resultatet i år... tror jag... vi hade det riktigt skönt och trevligt i backen... och vi hann hem till melodifestivalen...

Söndagen började med att sonen och jag försov oss... men vi hann packa till konfirmationslägret och vi var i kyrkan när vi skulle... sen var jag hemma en timme och diskade innan jag for till jobbet...

Nu sitter jag här måndagkväll - nästan ensam, trött och lite sliten... tills nästa gång fan flyger i mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ett dygn har ju bara 24 timmar...så i bland är det svårt att hinna med!
Jag tyckte dock att vi hade en jätterolig helg! Både med småstjärnorna och melodifestival...
Slalomtävlingar däremot...det är inte min grej! ;-)