lördag 17 oktober 2009

Äpplesaft ...


Jag har fått äpplen av Svea ... Så nu ska det bli saft, mos och paj av alla fina äpplen som kommer från Leksandtrakten ... några sparar jag för att äta också ... Jag är så glad över att kunna försöka bevara minnet av min mormor ... För när jag står här i köket och 'saftar' så känns det som hon finns med och jag förstår varför hon tyckte det var roligt ... Och jag gör nästan lika bra mos som hon gjorde ... Sånt kanske går i arv, i så fall hoppas jag att fler av hennes kokkonster kan gå i arv... Idag kommer huset att bjuda på pannkakor och äpplemos och framåt kvällen blir det nog äpplepaj med äpplesaft till ... Tack Svea!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott. Äppelmos till fläskmonk ser jag fram mot! :-*

Anonym sa...

Hej. Jag ska hälsa mamma att du har skrivit om henne i din blogg, då blir hon nog glad. Mamma har recept på god äppeljouice, som är mycket enkelt att göra. Jo dessa äpplen kommer från Roger´s föräldrarhem. Men vi som plockade får väl ta åt oss äran också? :-)
Hoppas det smakar.
Annica