lördag 18 april 2009

Hattifnattar ... .


Just nu känner jag mig som en 'Hattifnatt' ... Jag har åkt ca. 75 mil sen igår eftermiddag, sovit i en timmes omgångar och ärvt en mängd hattar ... Jag beklagar mig inte ... Allt har varit helt okej ... Efter jobbet igår kom mamma med en del hattar som jag ärvt av hennes moster - jag, Amelia och Maya provade och skrattade.., sen åkte jag till Sveg och hämtade sonen... när jag kom hem rakade jag av håret på min då långhårige far och körde dottern till Idre Fjäll där hon skulle på Larz-Kristerz ... efter ha ätit med sonen så sov jag någon timme för att sen hämta dottern för att köra henne till Falun där hann jag sova en dryg timme innan det var dags att köra henne till tåget (hon ska till England i två veckor) ... Sen hemåt ... jag hade tänkt att ta vägen över Sälen för Amanda tävlar där idag, men ovissheten om jag skulle hinna dit i tid och tröttheten som började komma smygande gjorde att jag beslutade att köra hem...(hoppas det gick bra för Amanda)...jag kom hem just före elva och slängde mig i vattensängen och nu har jag vaknat ... Och undrar vilken hatt jag ska bära på kvällens begivenheter?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Någon av de blå tror jag att du blir fin i!

Puss!

McGyver sa...

Du kan ta vilken som helst. Allt klär en skönhet :-)

Anonym sa...

Ja, allt klär en skönhet eller skyler en ful ... och det jag försöker dölja är min nuvarande frisyr :)

Dottern sa...

Tack sa jattemycket for att du skjutsade mig. Du ar varldens basta mamma! Hoppas ni har det bra!
Best regards!
(den klarbla hatten ar snyggast!)