lördag 28 februari 2009

MARIA...


Står det i almanackan idag ... Och det heter jag... Det gör också alla mina brorsbarn och deras mamma, min mormor hette också Maria (Anna-Maria) ... Det är ovisst vad namnet kommer ifrån och har därför olika betydelser..."stark", "önskebarn", "gåva", "älskad", "bitter", "kärlek", "rebellisk", "vacker"... Jag tycker inte något passar på mig, men Mia betyder "trotsig" och det passar bättre ... min mormor var stark och det är min svägerska också och mina brorsbarn är älskade ... Så på dom stämmer betydelsen ... Hursomhelst ... GRATTIS alla Marior och ni är många ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

DU är en strak, rebellisk gåva annars hade du inte varit den du är idag!!
Maria Pettersson!!!


muZen

Anonym sa...

Du är allt lite rebelliskt du! =)
Och stark och älskad och vacker! Och en gåva till mänskligheten absolut!

Anonym sa...

Jag tyckte särskilt att du var rebellisk när du vågade säga neg*rku*. Fast du blev väldigt generad efteråt....hihi Och då du lät mig skriva med en bläckpenna på ditt lår första gången vi träffades=D

Ted!