onsdag 19 november 2008

Min farmor Maj-Britt har dött ...


... hon tog sina sista andetag på Universitetssjukhuset i Örebro sent igår kväll efter en tids sjukdom ... sist jag och min bror träffade henne var hon väldigt trött ... nu får hon vila och vi får sörja ...hon blev 83 år ...
Hon var verkligen mamma till sina barn hela livet ut och det beundrar jag henne för... det kanske låter konstigt, men jag vet inte hur jag skall beskriva det bättre än att hon hade koll, brydde sig om och fanns där när var och en av dem behövde stöd... precis så som mammor gör när barnen är små fortsatte hon att göra fast de växte upp och själva blev föräldrar och far- och morföräldrar ...
Idag slog det mig att jag och min bror har haft ensamrätt på både mormor & morfar och farmor & farfar ... mamma är ensambarn så där fick vi all uppmärksamhet ... pappa har fyra systrar så även om vi "krigade" med våra kusiner om att bli sedda så var det bara vår farfar & farmor ...
- Farmor, jag hoppas du träffar Farfar för det tror jag var något som du önskade ...Vila i Frid!
Även när livet känns tungt så vill jag idag gratulera mina barns kusin Fredrik som fyller 19 och min kusin Ulrika som fyller 39 (hon är det näst yngsta barnet på bilden - jag är det äldsta och det är jag som håller i dockan) ...
De har roliga kalas att se fram mot nästa år ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Martin!! Hajjade till då jag såg fotot, men var var Mia då... Jo Mia är liten & jag ser ingen Martin utan hans pappa...