onsdag 9 januari 2008

Morfar

Idag är det 8 år sedan min morfar gick bort ... jag och han hade något väldigt speciellt ihop...jag fick ha min morfar i livet väldigt länge och det är jag glad för ... ändå hann jag aldrig fråga honom allt jag skulle vilja veta idag ... visst är det märkligt ... Han var född 1908, så den 17 maj i år skulle han ha blivit 100 år ... häftigt ... det händer ganska ofta att jag citerar min morfar eller snarare att jag vet vad han skulle ha sagt i olika situationer ... han var lite klurig ... fan... känner ni också ibland att man skulle vilja vara liten igen ? Det gör i alla fall jag... tänk att få sitta där i morfars knä och än en gång få känna trygghet och glädje över att någon verkligen lyssnar på en och älskar en precis för den man är ...

Passar på att gratulera min svägerska Maud som fyller 46 idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, känner igen det där med att du brukar citera din morfar, det är oftast väldigt roligt! :-)
Förstår att du vill vara liten igen, någon gång i bland. Jag känner på samma sätt, fast jag inte ens är vuxen än...
Men det är något speciellt med att vara barn, få sitta i knät och vara helt bekymmersfri...